معماري سايت و عوامل موفقيت در موتور هاي جستجو
نوشته شده توسط : گرگ سفید

گروه بزرگ بعدي از عوامل سئو On-The-Page و عوامل موفقيت جستجوگرها معماري سايت است. ساختار سايت مناسب مي تواند به سئو سايت شما کمک کند، در حالي که ساختار اشتباه نيز مي تواند نتيجه عکس داشته باشد.

 

ربات هاي گوگل

موتورهاي جستجو "Crawl" با رفتن از يک صفحه به صفحه ديگر با سرعتي فوق العاده سريع، مانند خوانندگان سرعت بالا عمل مي کنند. و کپي هايي از صفحات را به عنوان «Index» ذخيره مي کنند، که مانند يک کتاب عظيم وب است.
هرگاه کاربري مطلبي را جستجو مي کند، موتور جستجو در اين کتاب بزرگ پراکنده مي شود، تمام صفحات مربوطه را پيدا مي کند و سپس آنچه را که فکر مي کند بهترين است در الويت قرار داده و به نمايش مي گذارد. اگر مي خواهيد جزو نتايج باشيد، بايد در اين کتاب عظيم باشيد، براي بودن در اين کتاب، بايد index شويد.
اکثر سايتها به طور کلي مشکلي با Index شدن ندارند، اما مواردي وجود دارد که مي تواند باعث بروز مشکلات شود. به عنوان مثال، گاهي اوقات جاوا اسکريپت يا فلش مي تواند پيوندها را پنهان کند، و اين صفحات از ديد موتورهاي جستجو پنهان مي شود. معمولا هر وب سايت يک بودجه براي Index شدن دارد، که اين مقدار تقريبي براي زمان يا صفحات، بر اساس اعتماد نسبي و اعتبار سايت است.
با اين حال، در اکثر موارد، مي توان از مشکلات Index شدن به راحتي اجتناب کرد. حتي مي توانيد در استفاده ازsitemaps، هر دو HTML و XML را مورد استفاده قرار دهيد، براي اينکه موتورهاي جستجو سايت شما را راحت تر Index کنند. در مورد sitemaps و دسته بندي هاي مربوط به موتور هاي جستوجو به موارد زير دقت کنيد:

  • SEO: Submitting Sitemaps
  • SEO: Crawling and Robots
  • SEO: Redirects & Moving Sites

به ياد داشته باشيد، طراحي که از نظر گوگل مورد پسند باشد، مورد پسند کاربران نيز مي باشد!

ورژن موبايل

اين روزها جستجوي گوگل بيشتر روي تلفن همراه اتفاق مي افتد تا روي دسکتاپ. با توجه به اين موضوع، جاي تعجب نيست که گوگل سايت هايي را که ظاهر خوبي در صفحه نمايش موبايل دارند، در رتبه بندي نسبتا بهتري قرار خواهد داد.
بنابراين سايت خود را براي نمايش در موبايل ها نيز آماده کنيد. شما شانس موفقيت خود را با جستوجوگران از طريق موبايل افزايش خواهيد داد. علاوه بر اين، اگر سک برنامه و نرم افزار مرتبط با وب سايت خود داريد، نمايه سازي و پيوند دادن به برنامه را فراموش نکنيد.

کپي و نسخه برداري

گاهي اوقات کتاب بزرگ گوگل، يعني فهرست جستجو آن، کثيف مي شود. يعني ممکن است موتور جستجو پس از چندين صفحه با مطالب مشابه يافت کند، و کشف اينکه کدام صفحات بايد نمايش داده شود، دشوارتر مي شود.
شما فقط بايد يک نسخه از يک صفحه را در دسترس موتورهاي جستجو قرار دهيد.
راه هاي بسياري وجود دارد که نسخه هاي تکراري يک صفحه مي توانند به وجود آيند. براي مثال هدايت سايتهاي www و غير www باعث مجزا شدن سايت مي شود.
يا هدايت مناسب خطاي 301 ، تغيير مسيربرخي پيوند ها، استفاده از برچسب هاي rel = canonical، مديريت پارامترهاي URL و راهبردهاي صفحه بندي موثر مي تواند در اين راستا به شما کمک کند.

سرعت سايت

گوگل مي خواهد به وب و وب گردي سرعت ببخشد و اعلام کرده است که سايت هاي سريع مزاياي رتبه بندي اندکي نسبت به سايت هايي با سرعت پايين دارند.
با اين حال، تنها سرعت بخشيدن به سايت، موفقيت شما را تضمين نمي کند. به گفته گوگل، سرعت يک عامل کوچک است که فقط در 100 مورد پرس و جو تاثير مي گذارد.
اما سرعت مي تواند عوامل و فاکتور هاي ديگر را تقويت کند. اين روزها ما افراد عجولي هستيم، مخصوصا وقتي که با دستگاه هاي تلفن همرامان سروکار داريم! بنابراين تعامل و بازديد در يک سايت ممکن است بر اساس زمان بارگيري سريع بهبود يابد.

نشاني اينترنتي شما توصيفي از وب سايت شماست؟

بله داشتن کلماتي کليدي در نام دامنه يا نشاني هاي وب سايت شما مي تواند به رتبه بندي شما کمک کند. اين عامل بسيار مهمي نيست، اما منطقي است که کلمات توصيفي را در URL هاي خود داشته باشيد.

سايت هاي ايمن

گوگل مي خواهد کل وب را که سرويس دهنده هاي HTTPS دارد را ببيند تا امنيت بيشتري را براي خوانندگان وب فراهم کند. براي کمک به ايجاد چنين اتفاقي، سايتهايي را که از HTTPS استفاده مي کنند با افزايش رتبه بندي، پاداش مي دهد.
همانند افزايش سرعت سايت، اين تنها يکي از دلايلي است که گوگل از تصميم گيري در مورد اينکه آيا صفحه وب را بايد به خوبي رتبه بندي کند يا خير، استفاده مي کند. بنابراين اين عامل به تنهايي تضمين نمي کند که به نتايج عالي دست يابيد. اما مي توانيد با اجراي يک سايت امن، در سئو وب سايت خود شانس موفقيت بيشتري داشته باشيد.

 

منبع : http://generalinfo1.parsiblog.com/Posts/7/





:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: